Сторінка психолога
Основна мета роботи психолога в ЗДО – охорона психічного здоров’я дітей і учасників навчально-виховного процесу, створення умов для індивідуального розвитку особистості дитини, у процесі навчальної діяльності стимулювати пізнавальний, мовленнєвий та особистісний розвиток дітей.
Основні завдання:
- підвищення адаптивних можливостей дітей ранніх та молодших груп;
- створення атмосфери співпраці між педагогами, дітьми та батьками;
- створення умов для гармонійного розвитку дітей;
- допомога дітям у кризових ситуаціях ( проблеми ВПО, малозабезпеченим та багатодітним родинам);
- формування психологічної готовності дітей до навчання у школі;
- створення умов для розвитку творчої дитини;
- формування рівня комунікативних навичок.
Психологічна готовність дитини до школи включає в себе такі параметри психічного розвитку:
- Інтелектуальна готовність – фізіологічна готовність мозку до навчання.
- Вольова готовність – здатність робити щось всупереч складнощам.
- Соціальна готовність – навички спілкування з іншими.
- Мотиваційна готовність – «навіщо мені школа?»
- Фізичне дозрівання – готовність тіла до навчання.
Кілька рекомендацій батькам із формування в дітей адекватної самооцінки.
- Не оберігайте дитину від повсякденних справ, не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильне. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
- Не перехвалюйте дитину, але і не забувайте заохочувати, коли вона цього заслуговує.
- Заохочуйте в дитині ініціативу.
- Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості і результати справи.
- Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).